Top

Hoeveel verhuisdozen heeft u nodig?

Opslagruimtes Amsterdam in gebruik

De periode voor een verhuizing is altijd een zeer stressvolle tijd. Er zijn immers zoveel zaken die geregeld moeten worden. De administratieve rompslomp, de planning voor de verhuizing zelf, het regelen van verhuisvervoer, enzovoort. Willen de nieuwe bewoners nog het één en ander overnemen, wat moet er allemaal nog gebeuren in de nieuwe woning voordat u deze kunt betrekken en wie zorgt er tijdens de verhuisdag voor uw kinderen en eventuele huisdieren? Daarnaast zijn er nog een aantal praktische zaken waar u rekening mee moet houden. Want om alles veilig te kunnen verhuizen van de ene naar de andere woning verpakt u een groot gedeelte van de inboedel in verhuisdozen. Hoeveel u er ongeveer nodig hebt leest u in deze blog.

Slim berekenen

Het is natuurlijk logisch dat een alleenstaand iemand veel minder verhuisdozen nodig heeft dan een gezin dat uit 4 personen bestaat. Ook is het afhankelijk van de woning die u gaat verlaten. Hoe meer ruimtes een huis heeft, hoe meer er immers is om te verhuizen. Een handige tip is om op tijd te beginnen met opruimen. Spullen die u echt niet meer gebruikt kunt u beter direct doneren aan een kringloopwinkel, aanbieden op een weggeefhoek of naar de milieustraat brengen. Per vierkante meter woonoppervlakte kunt u uitgaan van 1 verhuisdoos. Dat komt gemiddeld per ruimte neer op zo’n 10 à 15 dozen. Hebt u een garage en/of kelder? Daar bevinden zich vaak heel veel spullen waarvoor u extra verhuisdozen nodig hebt. En hetzelfde geldt voor de keuken. De kastjes en lades zijn vaak voller dan u denkt.

Welke verhuisdozen gebruiken?

Er zijn verhuisdozen in diverse formaten en diktes. Voor zwaardere items gebruikt u vanzelfsprekend dozen die bestaan uit meerdere lagen karton. Pak deze niet alleen maar vol met zware spullen, maar combineer met lichtere items. Breekbare spullen verpakt u in bijvoorbeeld noppenfolie of handdoeken en legt u bovenin de dozen. Hebt u veel boeken? Verhuis ze in rolkoffers: deze zijn veel makkelijker te vervoeren. Hebt u items die u voorlopig niet nodig hebt en gaat u nog klussen in de nieuwe woning na de sleuteloverdracht? Sla ze tijdelijk op in een opslagruimte die u bij ons voor een goede prijs kunt huren.

Onze vestigingen

Onze vestigingen

Kies een vestiging voor meer informatie, een prijsoverzicht of boekingen.


Hoe werkt het?

Hoe werkt het?

  1. 1

    Kies een vestiging

    Opslagman heeft vestigingen in Amersfoort, Utrecht, Almere Centrum, Zoetermeer, Veenendaal, Amerongen en Almere Buiten.

  2. 2

    Boek online

    Kies de opslagruimte, vul de gegevens in, en betaal de eerste termijn met iDeal of per factuur.

  3. 3

    Gebruik direct

    U krijgt een persoonlijke portal voor uw toegangscode en boxnummer.

Ophaalservice

Ophaalservice

Met onze ophaalservice kunt u verhuizen zonder zorgen.

Lees meer
Klantervaringen

Klantervaringen

  • Michel Gerrits ★★★★★

    Alles keurig geregeld en geen problemen. Aanrader voor mensen die een opslagbox zoeken.

  • A.A.M. Kusse ★★★★★

    Via de website geregeld, vooraf bezichtigd. Werkte uitstekend. Geen verborgen kosten.

  • Marloes ★★★★★

    Superfijn. Schone ruime opberghokken. Goede service. Staan mooie karren die je kunt gebruiken om je spul te verplaatsen. Goed werkende goederenlift.

  • J.M. Methors ★★★★★

    Prettig geholpen en bij vragen staan ze gelijk voor je klaar. Box goed toegankelijk en paden netjes.

  • Sammy-Jo L. ★★★★★

    Fantastisch! Super efficiënt en netjes. Alles online te regelen, zelfstandige toegang, gemakkelijke karren beschikbaar voor vervoer van grotere spullen.